Deze website gebruikt cookies

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om sociale mediafuncties aan te bieden en om ons verkeer te analyseren. We delen ook informatie over uw gebruik van onze site met onze sociale media-, advertentie- en analysepartners, die deze kunnen combineren met andere informatie die u aan hen heeft verstrekt of die zij hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun diensten.

Onze privacyverklaring:

Over ons

Onze kernwaarden: Betrouwbaar, integer, transparant en vakkundig.

Over ons

Waarom AUMACON?

Zonder kennis geen duurzaam succes, dat is onze visie. De beste kennisleverancier te zijn voor de automotive sector is onze missie.

AUMACON is bij uitstek kenner van de automotive sector. Die kennis is naar onze mening een essentiële basis voor een duurzaam hoge kwaliteit van onze dienstverlening. Wij richten ons voornamelijk op de begeleiding van bedrijfskundige vraagstukken. De daarvoor vergaarde marktkennis stellen wij deels ter beschikking via onze eigen media, maar ook externe media worden door ons bediend middels contentproducties. Wanneer kennis een repeterend karakter krijgt ‘verpakken’ wij dit bij voorkeur in specifieke concepten.

Onze opdrachtgevers zijn zeer verschillend van aard, variërend van reclamebureaus tot banken, van productleveranciers tot uitgeverijen – maar ze hebben één ding met elkaar gemeen: allemaal zijn ze op zoek naar actuele kennis van automotive (deel)markten; kennis die AUMACON – als geen ander – kan leveren.

Kortom, wij zijn een heel goed business intelligence bureau, specialist in automotive. Onze kennis en diensten vermarkten wij in drie productgebieden: consultancy, conceptontwikkeling en contentproductie.

Text-block image

Werken bij AUMACON

AUMACON zoekt automotive researchers

Door de toename van het aantal brancheonderzoeken is onafhankelijk kennisbureau AUMACON op zoek naar enkele freelance onderzoekmedewerkers. HBO/WO-niveau, branche-ervaring gewenst.

Geassocieerd Consultant bij DealerSupportNet

Ben je professional in het automotive-vak, maar valt het ‘alleen-werken’ niet altijd mee? Misschien is DealerSupportNet dan iets voor jou?

Werken in teamverband, maar met behoud van je autonomie. Een GC (geassocieerd consultant) werkt zelfstandig en voor eigen rekening en risico, maar maakt gebruik van de naam, netwerk en faciliteiten van DealerSupportNet om zijn/haar dienstverlening te promoten, te vermarkten en in kwaliteit te verbeteren. Er is dus geen sprake van een dienstverband, maar van een samenwerkingsverband met andere zelfstandigen. Hierover worden heldere afspraken gemaakt. DealerSupportNet is een concept van AUMACON.

Interesse? Lees hieronder het functieprofiel.

Text-block image

Functieprofiel Geassocieerd Consultant (GC)

De GC werkt zelfstandig en voor eigen rekening en risico, maar maakt gebruik van de naam, netwerk en faciliteiten van DealerSupportNet/AUMACON om zijn/haar dienstverlening te promoten, te vermarkten en in kwaliteit te verbeteren. Er is dus geen sprake van een dienstverband, maar van een samenwerkingsverband met andere zelfstandigen. Hieromtrent worden heldere afspraken gemaakt.

De GC werft actief in de markt voor nieuwe opdrachten. Daarnaast is de GCA alert en ondersteunend voor de werving van zijn/haar collega-consultants.
De GC begeleidt opdrachtgevers door middel van advies en/of coaching en werkt daarbij – indien van toepassing – zoveel mogelijk samen met de andere consultants van DealerSupportNet.

De GC is verantwoordelijk voor een hoogwaardig kwaliteit van de verleende diensten aan opdrachtgevers en aan de andere consultants van DealerSupportNet.

Functie-eisen:

  • HBO/WO werk- en denkniveau, verkregen door opleiding en ervaring
  • zelfstandig kunnen werken
  • klant- en oplossingsgerichtheid
  • goed ontwikkeld zakelijk en commercieel inzicht
  • creativiteit ten aanzien van de ontwikkeling van nieuwe dienstverlening
  • uitstekende kennis van de automotive-branche

Voorwaarden:

De juiste kandidaat wil zelf zijn/haar resultaten zelf kunnen bepalen, maar ziet tevens de toegevoegde waarde van het werken in teamverband.

Bedrijfsprofiel:

DealerSupportNet ondersteunt autobedrijven met deskundig advies en concrete oplossingen. Tot de doelgroep worden niet alleen individuele bedrijven maar ook dealerverenigingen gerekend. Om adequate dienstverlening te waarborgen komen de consultants van DealerSupportNet rechtstreeks uit de praktijk en zijn doorlopend goed op de hoogte van de jongste marktontwikkelingen in Nederland en de rest van Europa. De missie is de beste in ons vak te willen zijn. De mooiste beloning daarvoor is een duurzame relatie met de opdrachtgevers.

De disciplines waarin DealerSupportNet zich begeeft zijn: strategie, management, aftersales, automatisering, marketing en personeel & organisatie.

Reacties naar: dealersupportnet@aumacon.nl

Adverteren bij AUMACON

AUMACON.nl is de enige kenniswebsite in de Nederlandse autobranche. Wij streven niet naar hoge bezoekcijfers, wij richten ons alleen op de topfunctionarissen in de branche. Maandelijks noteren wij zo’n 4.500 unieke bezoekers, goed voor gemiddeld 14.000 pageviews.

De website van AUMACON biedt de mogelijkheid voor het plaatsen van banners. Er is één formaat: 260 x 210 pixels. Zowel dynamische (gif) als statische banners (jpg/png) kunnen geplaatst worden. Om de zichtbaarheid te activeren wisselen de banners permanent onderling van plaats middels een roulatiecarrousel. Iedere banner  wordt daardoor even vaak vertoond.

Banner op aumacon.nl + CARmonitor.nl:
Afmeting: 260 x 210 pixels
Type:  GIF of SWF (animaties); liefst GIF vanwege zichtbaarheid op tablets/mobiles
Tarief 2025: € 455 per maand ( = € 29 /cpm)

CARmonitor Update is de nieuwsbrief van AUMACON. Gemiddeld driemaal per maand worden de circa 7.000 abonnees over de jongste ontwikkelingen geïnformeerd. De Update verschilt qua onderwerpkeuze duidelijk van andere automotive B2B-nieuwsbrieven. U zult de ‘familieberichten’ en andere nuttige ‘nieuwtjes’ bij ons moeten missen. CARmonitor Update baseert haar onderwerpen op eigen research dan wel op kennis vanuit de kennispartners. Een abonnement is kosteloos.

De Update van CARmonitor biedt de mogelijkheid voor het plaatsen van banners. Er is één formaat: 600 x 75 pixels. Uitsluitend statische banners (jpg/png) kunnen geplaatst worden. Om de zichtbaarheid te activeren wisselen de banners – per Update – onderling van plaats.

Fullbanner in CARmonitor Update (nieuwsbrief):
Afmeting: 600 x 75 pixels
Type: JPG of PNG (statische banner)
Tarief 2025: € 185 per plaatsing.

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Prijsbeleid: AUMACON wil met haar media de meest aantrekkelijke propositie voor B2B-adverteerders bieden; lage tarieven gekoppeld aan kwalitatief hoogstaand bereik. Onze aanbieding biedt altijd de beste prijs/waardeverhouding.

Ons team

Clem Dickmann

Neem contact op

Clem Dickmann studeerde bedrijfseconomie (HEAO en EUR) en marketing (NIMA-C1/C2). Werkte voor een marketing intelligence bureau, waarna een viertal autofabrikanten en -importeurs volgden. Was tot 2002 werkzaam als CEO van Hyundai Nederland.

Naast zijn werkzaamheden voor AUMACON is hij actief als NIMA-examinator en analist/columnist voor diverse vakbladen. Strategie en marketing zijn de specialismen.

In 2003 werd hij – als eerste persoon uit de Nederlandse automotive-sector – gecertificeerd als Register Marketeer (RM). In 2007 behoorde hij tot de eerste lichting Qualified Examiners van het NIMA, in 2010 gevolgd door de benoeming tot Senior Marketing Professional (SMP).

In 2016 stond Clem Dickmann op plaats 97 van de De 100 Machtigste Mensen in de Nederlandse Autosector; deze lijst werd samengesteld door Autoweek en Automobiel Management. In maart 2017 had hij een interview met Automobiel Management. Lees ook het interview in accountantsmagazine de SRAadviseur van december 2017.

Ellie Guijt begon haar loopbaan in de autobranche bij een dealerbedrijf voor Volkswagen en Audi, waar zij diverse functies vervulde. Zij werkte vanaf 1977 ruim 22 jaar voor deze onderneming, waarvan het grootste deel als marketingcoördinator.
Om haar kennis over het internet te verbreden volgde Ellie in 2000 de opleiding webmarketing en startte in datzelfde jaar haar eigen onderneming.

Onder de naam E-linkX PR en marketing verricht zij ondersteunende werkzaamheden voor diverse (auto)bedrijven. In de loop der jaren is E-linkX uitgegroeid tot een full service bureau. Ondernemers kunnen er terecht voor onder andere teksten, organisatie van shows en evenementen en voor het begeleiden van, het bouwen en het onderhouden van websites. Ellie is bij AUMACON verantwoordelijk voor de contentresearch en -kwaliteit van de websites.

Ellis Kon begon haar loopbaan bij de Gemeentepolitie Nijmegen. Als ervaringsdeskundige was zij een aantal jaren verbonden aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken om een aantal politiekorpsen te begeleiden naar geautomatiseer-de administratieve processen.

In 1986 maakte zij bij RDC in Amsterdam voor het eerst kennis met de automotive branche. Aanvankelijk als projectleider en later als (eind)verantwoordelijke voor de interne en corporate communicate van het datacentrum.

In 2008 maakte zij de stap naar een eigen bedrijf in communicatie en grafische vormgeving. Vanuit die hoedanigheid werkt zij mee aan de B2B- en B2C concepten als de AUMACON Dealerholding Top-100, de AUMACON Garageformule Top-40, de AUMACON Schadeketen Top-25 en de AUMACON Leasebedrijven Top-50. Naast haar werkzaamheden voor AUMACON is Ellis actief op het gebied van communicatie en grafimedia.

John Mulder

John Mulder (1964) deed in 1985 examen aan het IVA in Driebergen. Voordat hij in 1994 z’n eigen toko begon, werkte hij bij een groot dealerbedrijf en twee automobiel-importeurs. Sinds 1994 is hij freelance journalist. Aanvankelijk schreef hij over auto’s voor management-tijdschriften, later over manage-ment voor autotijdschriften.

Inmiddels schrijft hij over beide onderwerpen, maar nu alleen voor autotijdschriften. Klanten zijn onder andere Automobiel Management, Zakenauto, Autopress, TopGear en Automobiel Klassiek. Van die laatste titel is hij ook hoofdredacteur geweest. Zijn verhalen kennen vaak een historische en kritische component. Als ondersteuning van het eerste dient hem een bibliotheek met zowel amusante als kostbare & zeldzame drukken, waarvan hij zelf denkt dat het misschien wel één van de mooiste auto-bibliotheken van Nederland is.

Arno Onink begon zijn carrière halverwege de jaren 90 als controller bij Mobil Oil. Al snel stapte hij over naar de financiële dienstverlening waar hij aanvankelijk als marketeer en marketing intelligence specialist aan de slag ging. Daarna belande Arno in de fusie- en overnamewereld om te eindigen als strategie-adviseur van de Raad van Bestuur en directies.

Sinds 2017 heeft Arno met zijn eigen strategie adviesbureau Trend-Rx. Dit bureau onderzoekt sociaal-maatschappelijke en technologische ontwikkelingen en de gevolgen daarvan voor ondernemingen. Op basis van concrete data vertaalt Arno de uitkomst van uitgebreide omgevingsanalyse en scenariostudies naar de mogelijke impact van veranderingen op het business model van ondernemingen. Arno richt zich primair op automotive bedrijven en financials en op de link tissen deze twee sectoren.

Door zijn loopbaan beschikt Arno over een bijzondere combinatie van commerciële en financiële kennis die hij bij AUMACON o.a. gebruikt voor de Leasemaatschappij Top 100 voor Nederland.

Bart Schimmel

Neem contact op

Bart Schimmel is in 2001 zijn loopbaan begonnen bij een facilitair callcenter. Na verschillende functies binnen dit bedrijf te hebben vervuld is hij de rapportages voor ze gaan verzorgen.

In december 2004 is hij per toeval in de automotive sector terechtgekomen. Hij is bij de divisie personenwagens van Mercedes-Benz Nederland begonnen met het verwerken van de product- en prijs informatie voor de offerte en order systemen. Vanaf halverwege 2008 is hij zich gaan bezighouden met het maken en doorontwikkelen van de marketing- en verkoop rapportages.

Eind 2012 heeft hij besloten om als zelfstandig ondernemer verder te gaan. Met zijn bedrijf WACI concentreert hij zich nu voornamelijk op het verwerken van data om dit vervolgens te vertalen naar management informatie.